סרבנות היא התנשאות וגאווה, עם ישראל גדול יותר

בריאיון לשרה ב"ק בחדשות הלילה בערוץ 14 התייחס הרב יגאל לוינשטיין לתופעת הסרבנות

הסרבנות היא תופעה מדומיינת, והזדמנות לשינוי אדיר בחברה

יהיו טייסים. יש דמוניזציה. העם בריא, רוב הטייסים נורמלים ושפויים. סרבנות היא רק בפקודה בלתי מוסרית בעליל ואף אחד לא קיבל פקודה כזו, הכל פה משהו מדומיין שמישהו יתן להם פקודה כזו בעתיד. הכל דמיונות, יש פה ניסיונות לכופף את הממשלה ולעשות דה-לגיטימציה לממשלה.

מי שבאמת מסרב, אמיתי, או טייסים או מטכ"ליסטים או 8200 – העם הזה חזק יותר מכל מי שמאיים עליו. יקומו לנו טייסים חדשים! הדבר הכי מדהים שיכול לקרות זה שישראל השניה, הפריפריה, תצמיח אנשים שיכולים להיות טייסים. להתראות לכל מי שלא רוה לשרת. אני חושב שזו זכות לשרת! להיות שותף בשיבת ציון זה דבר ענק. ענק! מי שלא רוצה – שילך! הכל בסדר!

זו התנשאות וגאווה. הם חושבים שרק הם יכולים לנהל מדינה, ולא מבינים שהעם הזה יותר גדול מהם. הם משוכנעים שהם אליטה שעליה הכל עומד. המשבר הזה הוא הזדמנות אדירה למי שבחר בממשלה – 64 מנדטים – להרים את הראש ולומר – נסתדר בלעדיכם! הם חושבים שהימין חלש, הם בזים לימין. הפיתרון זה לא להוריד את הראש, להיפך! להגיד להם – נסתדר בלעדיכם, ויתברר שהעם הזה גדול יותר!

תהליכי הגיוס בציבור החרדי והפגיעה בתהליך על ידי בג"ץ

ברגע שיפתחו את כל המקומות באופן שוויוני לכולם יתגלו הפתעות. חיל האויר לא פתוח לכולם. 8200 וסיירת מטכ"ל אותו דבר. 35 שנה לא מינו אף מכפ"ץ דתי בסיירת מטכ"ל! הם שולטים ביחידות האלה. כשיפתחו את כל המקומות יתגלה איזה כוחות יש בעם הזה.

לפני עשר שנים היה חוק טל, התחיל תהליך גיוס של החרדים. הם לא רוצים להתגייס כי פוחדים להיות חילונים. הם פוחדים מזה וצודקים, גם אנחנו מודעים לבעיה. התחילו תהליך מדהים, הקימו בחיל האויר יחידה שנקראת שחר כחול. אנשים נשואים הגיעו בבוקר כטכנאים בחיל האויר, חזרו בערב לביתם, והתחיל תהליך חברתי איטי של גיוס. זה הגיע ל-5,000 חרדים שרוצים להתגייס. מי עצר את כל זה? עתירה לבג"ץ שעצר את חוק טל. בוגי יעלון עמד מול בג"ץ ואמר יש כאן תהליך היסטורי – אל תעצרו הזה! בג"ץ החליט לבטל את חוק טל, ואין היום גיוס חרדים. הם גרמו לזה! את זה אנחנו מנסים לתקן ברפורמה המשפטית

דילוג לתוכן